کارشناس مسئول حقوقی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، گفت: بیمارستان درمانی، آموزشی، پژوهشی شهید بهشتی یاسوج با فراهم نمودن فضا و امکانات و با بهره گیری از نیروی انسانی کار آمد، با تاکید ویژه بر کیفیت خدمات و مراقبت ها با هدف ارائه خدمات مطلوب و در خور شان بیماران تلاش نموده و در این راستا با تمام توان گام بر می دارد.
کارشناس مسئول حقوقی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، گفت: بیمارستان درمانی، آموزشی، پژوهشی شهید بهشتی یاسوج با فراهم نمودن فضا و امکانات و با بهره گیری از نیروی انسانی کار آمد، با تاکید ویژه بر کیفیت خدمات و مراقبت ها با هدف ارائه خدمات مطلوب و در خور شان بیماران تلاش نموده و در این راستا با تمام توان گام بر می دارد.
به گزارش روابط عمومی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج؛ مهران آخش با تاکید بر حقوق بیماران در بیمارستان، افزود: بیمار حق دارد در اسرع وقت درمان و مراقبت مطلوب و مؤثر و همراه با احترام کامل را بدون توجه به عوامل نژادی، فرهنگی و مذهبی از گروه درمان انتظار داشته باشد.
وی با بیان اینکه بیمار حق دارد محل بستری، پزشک، پرستار و سایر اعضای گروه معالج را در صورت تمایل بشناسد، ابراز داشت: بیمار می تواند در خصوص مراحل تشخیص، درمان و سایر پیشرفت بیماری خود اطلاعات ضروری را شخصاً و یا در صورت تمایل از طریق یکی از بستگان از پزشک معالج درخواست نماید بگونه ای که در فوریتهای پزشکی این امر نباید منجر به تأخیر در ادامه درمان یا تهدید جانی بیمار شود.
وی ادامه داد: بیمار حق دارد قبل از معاینات و اجرای درمان اطلاعات ضروری در خصوص عوارض احتمالی و یا کاربرد سایر واحدها را در حد درک خود از پزشک معالج دریافت و در انتخاب شیوه نهایی درمان مشارکت نماید.
کارشناس مسئول حقوقی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج،اذعان نمود: بیمار این حق را دارد که در صورت تمایل شخصی و عدم تهدید سلامتی آحاد جامعه طبق موازین قانونی رضایت شخصی خود از خاتمه درمان را اعلام و یا به دیگر مراکز درمانی مراجعه نماید.
وی گفت: بیمار می تواند جهت حفظ حریم شخصی خود از محرمانه ماندن محتوای پرونده پزشکی، نتایج معاینات و مشاوره های بالینی را جز در مواردی که بر اساس وظایف قانونی از گروه معالج استعلام صورت میگیرد، اطمینان حاصل نماید.
آخش، راز داری پزشک و دیگر اعضای تیم معالج را از حقوق بیمار دانست و افزود: بنابراین حضور بالینی افرادی که مستقیماً در روند درمان شرکت ندارند موکول به کسب اجازه بیمار خواهد بود.
وی بیان کرد: اطمینان از دسترسی به پزشک معالج و دیگر اعضای اصلی گروه معالج در طول مدت بستری، انتقال و پس از ترخیص از دیگر حقوق بیماران محسوب می شود.
وی تصریح کرد: بیمار حق دارد با کسب اطلاعات کامل از نوع فعالیتهای آموزشی و پژوهشی بیمارستان که در روند سلامتی و درمان او مؤثرند تمایل و رضایت شخصی خود به مشارکت درمانی را اعلام و یا در مراحل مختلف پژوهش از ادامه همکاری خودداری نماید.
کارشناس مسئول حقوقی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، اظهار داشت: برای بیماران این حق وجود دارد که در صورت ضرورت اعزام و ادامه درمان در سایر مراکز درمانی، قبلاً از مهارت گروه معالج و میزان تعرفهها و پوشش بیمهای خدمات در مرکز درمانی مقصد مطلع شوند.
وی یادآور شد: از همه مراجعه کنندگان انتظار داریم که نسبت به رعایت قوانین و مقررات بیمارستان همکاری و سعه صدر داشته باشند.
آخش در پایان خاطر نشان کرد: همواره مدیران و مجموعه مدیریت بیمارستان آماده پاسخوگی به پیشنهادات و انتقادات مراجعه کنندگان هستند و در این راستا تمام تلاش خدمتگذاران در بیمارستان، ارائه مطلوب و شایسته خدمات به بیماران و سایر مراجعه کنندگان است.10_5